Norsk startup samarbeider med Team Sky om «verdens beste» sykkelkoffert

Den innovative reisetilbehør-produsenten, Douchebags, lanserer sykkelkoffert – og den er ikke billig.

Alle som har reist med sykkel på fly vet at det har sine utfordringer. Bakkemannskapene på flyplassen er ikke like glad i sykkelen din som deg, og det er ikke få som har fått en dårlig start på treningsoppholdet med bøyde eller brukne deler på sykkelen.

Unngå transportskader på sykkelen

Generelt sett så kan man si at sykkelkoffertene i hardplast er de som beskytter sykkelen best, men disse kan være tunge og tar mye plass når de ikke er i bruk. I andre enden av skalaen har du den myke sykkelbaggen uten noen form for beskyttelse. Disse er billige, men håpløse å håndtere og du skal ha flaks om sykkelen er like hel når du kommer frem.

douchebags bike bag

PRAKTISK: Både The Tour og The Trail kan brettes sammen og tar dermed lite plass når de ikke er i bruk.

Ingen demontering

Douchebags nye modeller ligger midt i mellom ytterpunktene. Den mest interessante i våre øyene er The Tour, som er utviklet i samarbeid med Team Sky. Her tar du bare av forhjulet og fester gaffelen til et akselfestet inne i kofferten. That`s it. Du slipper å demontere sete eller vri styret. Her får alt plass uten at du trenger å demontere noe eller vri noe ute av stilling. Det betyr at du kan bruke mer tid på sykling, og mindre på mekking. Douchebags er forresten ikke alene om å tilby akselfeste inne i baggen. Også Thule har en slik løsning på modellen Roundtrip Pro XT. På Thule sin variant kan du faktisk ta ut hele skinna og sette den opp som mekkestativ.

High end-produkt gir high end-pris…

Om du skal ha det som Douchebags, i følge nettsiden, er «verdens beste» sykkelkoffert, må du forberede deg på å bla opp; 8199 kroner koster The Tour. Selskapet tilbyr også en mer kompakt og rimelig modell, The Trail, der du i større grad må demontere sykkelen. Denne koster 5699,-.

Douchebags x Team Sky from douchebags on Vimeo.

Morten Iversen

Morten var en av gründerne av Sykkelmagasinet Offroad i 1993. Siden den gang har han vært redaktør, journalist, fotograf og tester av sykler og utstyr i Sykkelmagasinet, Bladet Sykkel og nå Sykkelen.no Det har blitt noen saker opp gjennom åra :) Siden 2019 har han også begynt å løpe. Det har blitt en hobby han utøver med stor iver ved siden av syklingen. Det er en utfordring å få gjort begge deler nok. Jakten etter de perfekte løpeskoene tar aldri slutt, og det er minst 17 par mer eller mindre brukte løpesko i skohylla nå på slutten av 2022. Det har blitt noen løp også: Oslo Skogsmaraton 1/2 et par ganger. 31 k i Eco Trail. Fredrikstad maraton. Tre Topps løpet på Jeløya. Skogsleden 1/2 maraton. Silva Night Run i Oslo +++ Han har et mål om å løpe et noenlunde flatt maraton på 3.10 i løpet av 2023/2024 :) Samtidig frister det veldig å løpe Romeriksåsen på langs. Et 50k Ultra løp på stier.