sykkelen.no sykkeltester, sykkelnytt og sykkelutstyrstester
Vanlig eller elsykkel-spesifikk ryggsekk? Vanlig eller elsykkel-spesifikk ryggsekk?
4
FR Trail e-ride har en ryggplate som beskytter ryggen mot det harde batteriet, og andre gjenstander man måtte ha med seg. Vanlig eller elsykkel-spesifikk ryggsekk? 4

EVOC FR Trail e-ride er en elsykkel-spesifikk ryggsekk. Det dukker stadig opp nye elsykkel-spesifikke produkter, trenger vi egentlig dette?

Man kan selvfølgelig bruke en helt vanlig ryggsekk selv om man sykler elsykkel. Det som gjør EVOC FR Trail e-ride egnet for elsykling er en innvendig lomme designet for å holde på et elsykkel-batteri. Lommen holder batteriet godt fast og det er komfortabelt å bruke sekken med  batteriet i lomma.

Evoc FR Trail e-ride

FR Trail e-ride har en ryggplate som beskytter ryggen mot det harde batteriet, og andre gjenstander man måtte ha med seg. Jeg synes det er en stor fordel med en slik plate uansett om man frakter et batteri eller ei.

Sekken er klargjort for bruk av drikkeblære eller Camelback. Vanligvis ligger blæra inn mot ryggen av sekken, men det fungerer ikke her. Den kan ikke ligge klemt mellom batteri og ryggplate. Drikkeblæra er derfor flyttet til fronten av sekken. Det gjør det litt mer knotete å åpne sekken, og vannslangen må føres ut fra bunnen av sekken.

Evoc FR Trail e-ride

2019 utgaven av sekken takler batteri med bortimot 40cm lengde. Det betyr at de store batteriene fra Bosch og Specialized er for store. For 2020 har EVOC etter sigende endret litt på designet. Flappen som dekker lomma og holder fast batteriet er forlenget, sekken takler nå det meste av elsykkel-batterier.

Spesifikasjoner

Pris: ca 2.499kr
Volum: 20 liter

EVOC FR Trail e-ride er et godt valg for de som sykler med ekstra batteri i sekken. Sekken holder godt på batteriet og den gir litt ekstra beskyttelse for syklisten. Implementeringa av drikkeblære fungerer greit.
  • Holder godt på batteriet
  • Ekstra beskyttelse for ryggen
  • Det koster
  • Drikkeblære kan være knotete å bruke

Se en video av testen

Les også:

Knut Nes

Knut har drevet emtb.no siden 2016. Få, om ingen i Norge har like mye erfaring med elektriske terrengsykler.

%d bloggere liker dette: